Uw Bed: strategische keuzes maken én realiseren

Uw Bed is een jong en dynamisch bedrijf met als missie alles aanbieden rondom slaapcomfort voor particulieren en de professionele markt.
Wij zijn er trots op dat wij de directeur-eigenaren, Wim Hendriks en John Grootswagers, mogen begeleiden bij het formuleren van een duidelijke koers en het gedisciplineerd werken aan de realisatie.

Uw Bed

Uw Bed is een bedrijf dat bedden en bedtoebehoren ontwikkelt, inkoopt en verkoopt. Uw Bed levert aan particulieren via twee winkels en via een goedlopende internetwinkel (www.boxspring.nl). Uw Bed Professional levert in de Benelux aan hotels, pensions, kampeerboerderijen, recreatieparken, tentenverhuurbedrijven, bed & breakfast gelegenheden en chalet- en caravanbouwers.

De twee directeur-eigenaren zijn enthousiaste, creatieve en ervaren ondernemers die hun sporen in de bedden en de bedtextielsector ruimschoots hebben verdiend en die grote ambities hebben met bovengenoemde bedrijven. Hun innovativiteit blijkt onder andere uit zelf ontwikkelde bedden en bedhoezen, het bedenken van nieuwe slaapconcepten voor professionele klanten en het op de markt brengen van een probioticum tegen huismijtallergie.

Aanpak

Het begeleidingstraject van Uw Bed omvat het volgende.

Haalbaarheidsonderzoek
Na een globale doorlichting van de markt en het bedrijf, werd besloten om nader onderzoek te doen naar de mogelijkheden voor het landelijk op de markt brengen van een probioticum tegen huismijtallergie, waarvoor een licentie kon worden verkregen. Hiervoor werd desk research verricht en werden interviews gehouden met een selecte groep (potentiële) klanten en intermediairs. Vervolgens werden diverse business modellen tegen het licht gehouden. Gezien de grote investeringen, de risico's en het verwachte rendement, is besloten om de licentie niet te nemen. Besloten werd om zich volledig te richten op de vele kansen in de beddenmarkt.

Strategische keuzes maken
Het zien van vele kansen maakt het maken van keuzes voor de directeur-eigenaren moeilijk. In een aantal bijeenkomsten zijn de kansen nader tegen het licht gehouden. Gekozen werd voor die kansen waarin het bedrijf het beste kan worden. Zo werd besloten om van de online winkel een speerpunt te maken en het aantal fysieke winkels niet uit te breiden. Ook richt men zich meer op de niches in de professionele markt zoals tentenverhuurbedrijven, recreatieparken en kampeerboerderijen.

Maandelijkse begeleiding
Aan de hand van het opgestelde bedrijfsplan en het monitoren van de resultaten, wordt maandelijks gedisciplineerd gewerkt aan de organisatie en de realisatie van de uitgezette koers.

Tips
Kies de mogelijkheden waarin uw bedrijf de beste kan worden.
Zorg voor discipline in denken (focus) en doen.